Домой / Бізнес / Київ та Одесу хочуть з’єднати євроколією

Київ та Одесу хочуть з’єднати євроколією

Київ та Одесу хочуть з'єднати євроколією

Швидкісні залізничні колії можуть з’явитися в нашій країні в перспективі 5-10 років

Планована в перспективі нова залізниця, яка по прямій з’єднає Київ і Одесу, може отримати колію європейського стандарту 1435 мм. Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян, передає ЦТС.

Говорячи про перспективні концесійні проекти в Україні, міністр сказав: «Хочемо також включити в цей перелік першу концесійну залізницю, євроколію, яка з’єднає Київ і Одесу. Інтерес з боку іноземних інвесторів до цього вже є».

Раніше міністр заявляв, що швидкісні залізничні колії можуть з’явитися в нашій країні в перспективі 5-10 років. Першими такими напрямками повинні стати Київ-Одеса і Київ-Варшава.

Відзначимо, що саме щодо варшавського напрямку Омелян говорив про євроколії. Потенційними інвесторами є китайські компанії.

«Проводимо зараз переговори з китайськими компаніями на умовах державно-приватного партнерства. Я сподіваюся, що ці переговори будуть успішними. У тимчасовому розрізі це мінімум від 5 до 10 років з сьогоднішнього дня – якщо у нас переговори йдуть успішно і у нас ефективний менеджмент «Укрзалізниці», – повідомив в травні Омелян.

До того повідомлялося, що саме Китай може розглянути можливість фінансування високошвидкісної залізниці в Україні.

У березні поточного року тодішній голова правління «Укрзалізниці» Войцех Балчун за підсумками візиту в Китай заявив, що отримав сигнали від китайської сторони про можливе фінансування будівництва високошвидкісної залізниці в Україні.

Відзначимо, що про необхідність будівництва нової залізниці з Одеси до Києва Володимир Омелян висловлювався і роком раніше. Омелян назвав відсутність такого повідомлення однією із значних проблем залізничної сфери на півдні країни:

«Потяги йдуть по довгому маршруту – і тому «Інтерсіті», які повинні були б долати відстань за кілька годин, йдуть 6-7 годин. Ми над цим працюємо, але, на жаль, це зовсім інші капіталовкладення, набагато більші цифри».

Новини по темі:  Ціни на продукти у травні: м'ясо подорожчає, овочі дещо впадуть у ціні

Нагадаємо, міністерство інфраструктури просить французських колег посприяти залученню коштів ЄС для реалізації проекту щодо зміни ширини залізничної колії.

Як відомо, найпоширенішою у світі шириною колії є 1435 мм (4 фути та 8,5 дюймів). Таку колію мають 60% залізниць світу, зокрема залізниці Північної Америки, Китаю і Європи (за винятком країн СНД, Балтії, Фінляндії, Ірландії, Іспанії і Португалії).

В Україні наразі експлуатуються колії шириною 1520 мм. Так, з середини XIX століття стандартом на залізницях Російської імперії (пізніше – СРСР), Фінляндії і Монголії була ширина колії 1524 мм. З травня 1970 року до початку 1990-х залізниці СРСР були переведені на колію 1520 мм.

На даний час в Україні знаходиться найбільша кількість стикувальних вузлів (близько 15) – на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.