Домой / Бізнес / Експортери не задоволені, що тяжким зерновозам обмежили рух дорогами України

Експортери не задоволені, що тяжким зерновозам обмежили рух дорогами України

Експортери не задоволені, що тяжким зерновозам обмежили рух дорогами України

Норма, що маса авто не може перевищувати 24 тонни, суттєво скоротила обсяги перевезення зерна автотранспортом

Президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов вважає, що логістичну кризу на ринку зерна спровокували обмеження щодо перевезення автотранспортом.

Таку думку він висловив в інтерв’ю «Главкому».

За словами Горбачьова,  із 47 млн тонн зерна на експорт до портів автотранспортом перевозиться десь близько 11 млн тонн.Близько 2 млн тонн річкою, усе інше – залізницею.

«Логістичну кризу спровокували обмеження, які вступили в дію минулого року, щодо перевезення автотранспортом. Було встановлено, що маса авто не може перевищувати 24 тонни, це суттєво скоротило обсяги перевезення автотранспортом. Такі дії уряду збільшили навантаження на залізницю. Це сильно відчули всі експортери минулого сезону», – заявив профільний експерт.

Він вважає, що цей крок держави дуже «недалекоглядний», бо не було запропоновано альтернативи.

«Через такі рішення може дуже постраждати сільське господарство в цілому. Наразі частина нерозумних рішень, які можуть бути прийняті Міністерством інфраструктури, може призвести до скорочення виробництва зерна в Україні. Ми беремо участь в робочих групах і з Мінагро, і з Мінінфраструктури, ведемо переговори. Розуміння проблеми є, але політична боротьба заважає знайти раціональне зерно», – додає Горбачьов.

Також президент УЗА відповів, чи правда, що проблем із підвезенням зерна до портів не має тільки «Нібулон».

«Не зовсім. «Нібулон» – поважна компанія, яка вже 20 років робить інвестиції у власну інфраструктуру. Вони збудували кілька елеваторів, які в тому числі, знаходяться на річці. І у них є суднобудівельний завод. Логістичний ланцюг через річку дуже ефективний, набагато вигідніший, ніж залізниця чи автотранспорт. Але річкою перевозяться лише трохи більше, ніж 2 млн тонн зерна. При загальному експорті у 47 млн тонн – це на рівні 5%. Тому не можна сказати, що це стратегічна частина», – зазначив Горбачьов.

Новини по темі:  Минтранс исключил проблемы с финансированием строительства моста в Крым

Експерт вважає, що потрібні якісь крокі, які збільшать пропускну спроможність річкового транспорту, тоді і відбуватиметься відвантаження зерна не тільки «Нібулоном», а й іншими компаніями.

«Та й не кожен може вийти на ріку. Бо не кожен може купити суднобудівельний завод і, відповідно, отримати баржі. А баржі, які вже є, не так сильно підходять для ріки, як нові, побудовані «Нібулоном», – резюмував він.

Нагадаємо, в Українській зерновій асоціації побачили, який врожай може бути у 2020 році.