Шановні користувачі, це бета-версія сайту. Чекаємо на ваші відгуки

Опитування: Лише чверть українців навчаються у вузах без хабарів

6 жовтня, 12:53   
trud.ru
Опитування: Дати хабаря у вузі для
більшості респондентів не є
поодиноким випадком
Тільки 26,1% українців не давали хабарів під час вступу й навчання у вищих навчальних закладах - про це свідчать результати всеукраїнського телефонного опитування Корупція у вищій школі.

Дане опитування провів Інститут Горшеніна наприкінці  вересня у всіх обласних центрах України, Києві й Севастополі.

За результатами дослідження, 63,5% українцям (з тих, хто сам навчався або чиї діти навчалися у вузах) доводилося дарувати подарунки або платити гроші викладачам або керівництву вузів. При цьому приблизно така ж кількість (63,7%) опитаних розцінюють це як хабар.

Водночас, дані червневого опитування Інституту Горшеніна про корупцію в середній школі свідчать про те, що подарунки шкільним учителям і керівництву вважають хабарем лише 10% українців, а більшість батьків (81,8%) ставиться до цього як до прояву уваги до шкільних педагогів.

Отже, інститут Горшенина робить з цього висновок, українці лояльно ставляться до необхідності дарувати подарунки, поки їхня дитина перебуває в шкільному віці, і досить неоднозначно розцінюють цю ж необхідність у контексті вузів.

Експерти звертають увагу на той факт, що дати хабаря у вузі для більшості респондентів не є поодиноким випадком. Часто це доводиться робити 10,3% українцям, а час від часу - 76,1%, і тільки 11,2% це роблять зрідка, іншим було важко відповісти на це запитання.

При цьому найчастіше  ініціативу дати хабаря проявляють самі батьки або студенти (33,1% давали хабар за власною ініціативою, 36,4% - з ініціативи старости або інших представників студентського самоврядування). Приблизно кожний п'ятий хабар (19,3%) дається з ініціативи представників вищого навчального закладу.

У переліку підстав  для дачі хабаря лідирує вступ до вищого навчального закладу - з цією метою давалося 42,3% хабарів. Далі йдуть успішна здача іспитів і заліків (24,7% і 11,5% відповідно) і погроза відрахування з вузу - 6,7%, інші приводи - 0,8%, іншим 14% опитаних було важко відповісти на це запитання.

Коментуючи отримані дані, керівник call-центру Інституту Горшеніна Марина Ткаченко зазначила, що корумпованість вищої школи вказує на те, що "ринкові інтереси й академічні цінності - речі, які погано порівнюються. Корумпованість - це головний негативний ефект комерціалізації вузів, зворотний бік ринку освіти".

На думку експерта, якщо існують освітні послуги, і вони мають ринкову ціну, чому б не включити в прейскурант лояльність викладача, високі оцінки, диплом і вчений ступінь?

"Відсутність державної політики в сфері освіти, невизначеність правил гри на ринку, конкурентний тиск з боку комерційних вузів привели до того, що навіть в "старих" університетах та інститутах корупція стала повсякденним елементом і навіть не викликає суспільного осуду", - зазначила Ткаченко.

Всеукраїнське телефонне опитування Корупція у вищій школі провів Інститут Горшеніна з 22 по 28 вересня 2008 року у всіх обласних центрах України, Києві й Севастополі. Усього, відповідно до випадкової вибірки, було опитано1000 респондентів у віці 18 і більше років, які самі навчаються або чиї діти навчаються у вищих навчальних закладах на бюджетній основі. Квотами у вибірці були вік і стать. Похибка репрезентативності дослідження не перевищує +/- 3,2%.

Нагадаємо, наприкінці  червня МВС оприлюднило рейтинг найбільших хабарів, розкритих за цей рік.

За матерiалами: УНІАН
Теги: опитування, Соцопитування, хабар
Коментувати можут тільки зареєстровані користувачі. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь
Коментарів (13)
коментарів на сторінці 
ніка   (анонім) | 10.10.2008, 16:58
А пояснюється сей феномен з ВУЗом дуже просто - ректор виганяє викладачів з роботи якщо поступає скарга про вимогу хабаря і ця скарга підтверджується. Викладачі ж теж не дурні заради пару доларів ризикувати місцем роботи.
ніка   (анонім) | 10.10.2008, 16:56
Я теж з Львівської комерційної академії і теж 5 років провчилась без хабарів. Маю червоний диплом. Про викладачів згадую лише хороше. Хоча були такі що платили, але то або ті що "забили болт" на навчання протягом семестру, або багатенькі синки і донечки які не мали де гроші діти.
гiсть   (анонім) | 10.10.2008, 13:53
згоден з тими людьми котрі говорять що все залежить від ректорів! А для тих хто каже що якби не давали то і не брали, то ви не праві !!!

Схема дуже проста. Пів року прєпод ходить, наче щось викладає, але зрозуміють його предмет тільки одиниці і то завдяки власним над можливостям в науці. :) А потім коли приходить час, частина групи отримує швиденько залік майже нічого розповідаючи (щоб не сказали що у цього дибільного викладача ніхто нічого не знає), а другій частині що ви запропонуєте??? доводити всьому світу що це не я дурак а прєпад хабарник ??? :)
гiсть   (анонім) | 09.10.2008, 23:22
у нас в НацБуд і Арх важко щось купити, вкрай мало хто бере, та й то ніби не хабар, бо людина "посередник", вмовляє викладача поставити студенту, при цьому не платить самому викладачу, а гроші собі бере.. але це теж не дуже розповсюджено, саме на крайній випадок
Аномымный   (анонім) | 07.10.2008, 12:33
А на фотке в красной кофте не студентка,а баба какаято...я сначала,подумал шото преподшв....
гiсть   (анонім) | 10.10.2008, 16:52
а чому баба? а може то студентка така сраката :)?
777   (анонім) | 07.10.2008, 12:31
Боже...с такими взятками лучше ити после школы работать...там хоть живые деньги...А то платиш за 6 лет учебы бешеные бабки,а работаеш потом после учебы за мизер...А если инфляция не остановится...мама,роди меня обратно!
гiсть   (анонім) | 10.10.2008, 13:35
100%
Студент в Черновцах   (анонім) | 07.10.2008, 12:28
Да почти все вузы Украины такие!Поверьте!Я сдавал документы и в политех,и Богомольца,и в Могилянку!Балов достаточно везде,но брать не хотят,намеки на взятки строят!Причом бешеные бабки...В конце концов,сдал сертификат в вуз в Черновцах без взяток и доволен!Причом на бюджете(школу с золотой медалью закончил)Так шо в областных центрах все деньги решают!
гiсть   (анонім) | 06.10.2008, 13:10
Все зависит от ВУЗа. Если руководство не против - там и взятки. Как говорится: рыба гниет с головы. Я училась без взяток, дежа подрков практически не дарили, и это при заочной форме обучения.
Аномымный   (анонім) | 07.10.2008, 12:35
И где ето ты училась
в+у   (анонім) | 08.10.2008, 21:59
ми вчимося у львівській комерційній академії і не платимо ніяких взяток, можливо ви не повірите але студенти самі вчать викладачів брати хабар та ще й самі піднімають ціну....а потім плачуть що всі беруть взятки, таке наше суспільство-студенти якби не давали то препади б не мали що брати.В нас більшість платять...і не раз бували випадки що казали шо без взятки не здасиш екзамен але здали, до того в нас все відмінно!!!!!
гiсть   (анонім) | 09.10.2008, 15:11
хорошо там где нас нету!!!!!!!!!!
Реклама
Обзор сети