bigmir)net  Пошта   Шукай:      

Точка зору: Проблема в НАТО, а не в Україні
27 бер, 15:14

Точка зору: Проблема в НАТО, а не в Україні
Фото: тижневик НОВИНАР
Українці не хочуть до НАТО. Не минає й дня, щоб соціологічні опитування знову і знову не підтвердили відомий факт: дві третини населення проти вступу до Альянсу. Чому?, пише у свіжому числі тижневика НОВИНАР Роман Гончаренко, оглядач Німецької хвилі, Бонн

Найчастіше можна почути таку відповідь: тому що „погано поінформовані”. Україні потрібна „потужна інформаційна кампанія”, повторюють як молитву журналісти, політики, експерти. Мовляв, українці досі сприймають Альянс у дусі радянської пропаганди як „ворожий агресивний блок”, а тому не хочуть вступу до такого миролюбного й дуже потрібного Україні об’єднання, яким воно є насправді. Треба лише розплющити їм очі, й вони відразу почнуть його любити. Справді?

Звичайно, ні. Так можуть говорити лише ті, хто недооцінює свій народ і його спроможність самостійно мислити й робити висновки. Безумовно, українці мало знають про НАТО і більше знати їм не завадить. Але вони знають про НАТО достатньо, щоб його не любити. І справа тут не в радянській пропаганді, яка виявилася дуже живучою. І навіть не в російських ЗМІ з їхньою антинатовською істерикою. Проблема в самому НАТО.

Україна зібралася вступати до Північноатлантичного альянсу в той момент, коли він виглядає найменш привабливо, майже безпорадно.

В Афганістані, де війська НАТО очолюють миротворчу місію, фактично триває війна з талібами. Навіть у самому НАТО відверто говорять про ризик втратити Афганістан, а повідомлення про теракти й загибель солдатів надходять мало не щотижня. Лише торік у горах Гіндукушу загинуло понад 220 іноземних вояків. Можна зрозуміти, які емоції це викликає в українців, котрим у спадщину від СРСР дістався „афганський синдром”.

Ще гірша ситуація в Іраку. Хоча там поки немає військ НАТО, дискусія про відправлення їх туди ведеться, і не виключено, що колись це станеться. Що б там не казав президент США Джордж Буш про те, що „світ став безпечнішим” після повалення п’ять років тому режиму Саддама Хусейна, щоденні повідомлення з Багдада про криваві теракти наводять на зовсім інші думки.

 Крім того, українці добре пам’ятають, що США та їхні союзники почали війну з Іраком, проігнорувавши ООН, не кажучи вже про відверто надумане обґрунтування. Коли такі речі дозволяє собі провідна країна НАТО, це кидає тінь на весь Альянс. Як тут не згадати ще й війну НАТО в Югославії 1999 року, яка теж не була зразком поваги до міжнародного права.

А про те, що США грають першу скрипку в НАТО, не треба довго розказувати. Шкода лише, що деякі експерти в Україні намагаються замовчувати цей факт. Мовляв, НАТО об’єднує 26 країн-членів, які спільно ухвалюють рішення, а кожна країна сама вирішує, чи приєднуватися їй до тих чи інших операцій НАТО. Формально це так, але США мають величезний вплив в Альянсі, який не можна недооцінювати.

Нещодавно його відчула на собі Німеччина, коли глава Пентагону Роберт Ґейтс у незвично недипломатичній формі зажадав розширення мандата місії бундесверу в Афганістані. Йдеться про приєднання німецьких десантників до активних бойових дій з талібами на півдні країни. Уряд ФРН відповів категоричним „ні”, але ж це Німеччина – третя за економічним потенціалом країна світу й давній союзник США. Чи вистачило б у керівництва України сил вистояти під тиском США, якби Вашингтон, у разі вступу України до Альянсу, зажадав відправлення українців до Афганістану, Іраку чи іншої гарячої точки? Дії українських політиків у минулому дають підстави сумніватися. А якщо ще Америка пообіцяє гроші…

Жодна інформаційна кампанія не зробить НАТО привабливим для українців, поки з Кабула та Багдада надходитимуть повідомлення про теракти проти іноземних військових, а США й далі вестимуть агресивну зовнішню політику. Погрози на адресу Ірану не дають підстав для оптимізму. То що ж за таких умов робити Україні? Забути про НАТО до кращих часів?

Ні, це було б неправильним висновком. Україні треба йди до НАТО, вже хоча б тому, що це прискорить її вступ до Європейського Союзу й допоможе реформувати Збройні сили, які, якщо вірити приватним розповідям військових, фактично розвалюються. До речі, Україна збирається незабаром перевести армію на професійну основу. Тож у разі вступу до НАТО участь у місіях Альянсу братимуть професіонали, які свідомо зробили свій вибір і отримують гроші за те, що ризикують життям. Ось про що треба розповідати українцям у ході інформаційної кампанії.

Шлях України до НАТО не обов’язково має початися вже на квітневому саміті Альянсу в Бухаресті. Можливо, для самої України було б краще зачекати і розібратися зі своїми внутрішніми проблемами. Не варто намагатися робити все одночасно: вступати до НАТО і ЄС, реформувати Конституцію, проводити вибори. Ці речі занадто серйозні, а українська демократія занадто слабка, щоб вистачило часу і вміння зробити це як слід, а не як завжди.  

А приєднання України до ПДЧ (Плану дій щодо набуття членства в НАТО) можна перенести на наступний рік, коли НАТО святкуватиме ювілей – 60 років. Принаймні тоді у США буде новий президент з новою зовнішньою політикою. Але це вже інша тема.

Ця колонка опублікована в тижневику НОВИНАР №12 від 28 березня 2008 року. 

Передрук колонок, опублікованих у тижневику НОВИНАР, заборонений

Коментарів (35)
Додайте свій коментар
Залишилось 1000 символів
Якщо Ви не бачите зображення з контрольними символами, це означає, що у вашому браузері відключено підтримку графіки. Включіть її та перезавантажте сторінку.
Відсортувати за датою Вниз
Мышь Шумелка  (анонiм) | 17.04.2008, 01:23
Читая комментарии "борцов за НАТО" становится грустно...Бедный бедный наш народ,нищий,обездоленный и окраденный не только материально, а элементарными историческими познаниями и памятью,а также возможностью иметь собственное мнение, и к томуже выражать его.Все эти "борцы за справедливость и светлое будущее" от правящей власти, уже давно имеют это самое светлое будущее..но для себя, а не для нас и наших детей.Неужели мы так слепы,что позволим себе так трагически ошибаться,следуя навязанным и выгодным кому-то "политическим курсом".Не много толку от взаимных оскорблений в комментариях, лучше потратить это время перечитав историю Киевской Руси.Как ее называли Великая Русь.
ВідповістиВідповісти  
гiсть  (анонiм) | 06.04.2008, 21:55
русскає бидла! ви за ната ілі протів? толька чєсна
ВідповістиВідповісти  
666  (анонiм) | 04.04.2008, 14:42
За кожне своє слово треба відповідать! Якщо Йу лизав зад Леніну, бо так робив його батько - комуніст. Потім Йу лизав зад Кучмі. А тепер лиже НАТО. Питання - коли він був щирим?
ВідповістиВідповісти  
Яротин  (анонiм) | 07.04.2008, 01:29
Як розумію - ви в "лизанні" більш послідовні?... ;)
ВідповістиВідповісти  
гiсть  (анонiм) | 02.04.2008, 14:13
И кроме того, как сказано выше, Буш пытается доказать своему, американскому, народу, что их Республиканская партия еще на плаву - по типу - "вот видите, НАТО расширяется". Только отдуваются за это украинцы. Независимость? Большой вопрос
ВідповістиВідповісти  
гiсть  (анонiм) | 02.04.2008, 14:11
вступ до НАТО - это только лишь одно из условий, которое должна выполнить Украина в счет тех средств, которые были потрачены на оранжевую революцию. Т.к. сказать - отдаем долги, господа! Мне "нравиться" это высказываение - "Украина собралась вступать в НАТО"! Да не УКРАИНА, а только горстка людей так решила. ГДЕ же референдум? Как на счет соблюдать Конституцию о внеблоковости? Вот вам и демократия в глазах оранжевых.
ВідповістиВідповісти  
гiсть  (анонiм) | 03.04.2008, 19:22
ти знаєш, я от ніколи не міг зрозуміти таких недоносків як ти...про який позаблоковий статус ти говориш?! бази расєї в криму це нейтралітет?...навчися думати і розвиватися, виходь з анабіозу!
ВідповістиВідповісти  
гiсть  (анонiм) | 02.04.2008, 14:08
Давайте лучше укреплять СВОЮ армию, а не плясать под дудку Америки. Где же ваша преславутая независимость тогда будет, пани?
ВідповістиВідповісти  
гiсть  (анонiм) | 03.04.2008, 19:27
краще, міньєт росії робити...підтримую
ВідповістиВідповісти  
666  (анонiм) | 01.04.2008, 13:08
НАТО являється гарантією безпеки для правлячої еліти. І зовсім не факт, що на випадок зовнішньої агресіїї, скажімо зі сторони Росії, хтось вступиться за "маленьких"(по Йу) українців. Тому для верхів НАТО потрібне. А для низів є три думки 1. пофіг 2. проти, бо за це прийдеться платить із свого кармана і своїм життям, або життям своїх рідних 3. за - це офіцерня, генеральня і друга шелупень плюс частина рабів на оборонці, або кому повезе обслугою працювать при
(Думки 20%, які завжди при будь-якій владі являються її апологетами тут не враховані)
ВідповістиВідповісти  
Станіслав  (анонiм) | 31.03.2008, 23:27
НАТО -це модернизація України. Крапка.
ВідповістиВідповісти  
666  (анонiм) | 01.04.2008, 13:23
Я памятаю,як покійний уже Чорновіл і іже з ним, розсказували казки, що незалежність це стільки то там сала і хліба на душу укр. і все таке, а потім його спитали чому ви так тоді казали і він відповів, що так треба було брехать, щоб несвідомих переконать...
І ваша модернізація - це теж з того розряду!
ВідповістиВідповісти  
гiсть  (анонiм) | 03.04.2008, 19:26
а дибілу кажи про сало і про хліб він і дибілом залишиться...
ВідповістиВідповісти  
666  (анонiм) | 04.04.2008, 14:33
Так. Як і брехун, яким і був Чорновіл, так і залишиться брехуном.
гiсть  (анонiм) | 31.03.2008, 16:32
согласна с автором. но придерживаюсь того что нам туда не надо. или все же патриотически продать незалежнисть гамбургеры и кока колу? Косово не научило ничему. Патриоты, блин.
ВідповістиВідповісти  
Яротин  (анонiм) | 07.04.2008, 01:56
Багато вже тих країн "продало свою незалежність"... ;)
По-вашому Іспанія, Франція чи Польща менш незалежні від сьогоднішої України?

(І не кажіть мені про залежність від США. Самміт у Бухаресті якраз досконало показав, що коли в НАТО якась країна/країни чогось не хочуть, то цього не роблять, і немає сили їх до цього примусити... Роблять тільки те, що вважають корисним для своєї безпеки. Це по-вашому не незалежність?)
ВідповістиВідповісти  
Саша  (анонiм) | 31.03.2008, 16:26
Якщо світ стає безпечнішим, як Ви говорите, то навіщо нам те НАТО?
ВідповістиВідповісти  
Яротин  (анонiм) | 07.04.2008, 01:43
Світ стає безпечнішим? А хто таке сказав?

Безсумнівне одне - світ безпечніший для тих країн, які об'єднали свої сили в НАТО.

І тут основна різниця з Варшавським договором, де бувало навіть, що одні члени союзу нападають на других (особливо, як хтось хотів "подякувати" за "співпрацю"...).
ВідповістиВідповісти  
1   2    →

Фотогалереї за темою

В гостях у НАТО
В гостях у НАТО
Коментарі (18)

Сайти по темі

   1USD 4.84   1EUR 7.62